Over Alpha: “Ik dacht dat het enkel om een lessenreeks ging maar het is veel meer."

Uit de Roosendaalse Sint Norbertusparochie is ook een delegatie aanwezig. Ad Stofmeel, Hans Steinebach en Mieke Stroop genieten van de goed verzorgde lunch. Mieke Stroop vindt de dagen heel inspirerend. “De cijfers wijzen uit dat we het verkeerd aanpakken,” vindt ze. “Ik denk dat Alpha jongeren wel aanspreekt.” Hans Steinebach kent de Alphacursus niet. “Ik hoor er wel positieve geluiden over. Het werkt wel om mensen bij het geloof te betrekken.” Voor Ad Stofmeel was de informatie over Alpha verhelderend. “Ik dacht dat het enkel om een lessenreeks ging maar het is veel meer. Het behelst een kennismaking met het christelijk geloof en kennisoverdracht is ook nodig. Maar het is ook gemeenschapsvorming en samen eten. Ik denk dat het kan werken.” “Ik ben blij dat Brechje Loenen en haar man Edwin Alpha Youth in onze parochie geïntroduceerd hebben en zich er zo voor inzetten.”