Lees en bespreek samen "Als God renoveert" (ook online)

Voor wie het boek "Als God renoveert" nog niet gelezen heeft, of voor wie er graag dieper op in wil gaan, of van gedachten hierover wil wisselen, worden twee formules aangeboden om samen met geloofsgenoten hierover met elkaar in gesprek te gaan. Klik hier voor informatie over het boek en de auteur.

• In Kortrijk is er de mogelijkheid om deel te nemen aan 4 fysieke bijeenkomsten. Daarbij lezen de deelnemers telkens vooraf 1 of 2 hoofdstukken die dan tijdens de bijeenkomsten kort worden samengevat en vervolgens samen besproken.
  • Wie niet de tijd vindt om het boek te lezen, kan ook deelnemen aan 5 online bijeenkomsten. Daarbij wordt telkens 15' gekeken naar een video interview met Fr James Mallon over de visie van een Missionaire Parochie. Daarna volgt dan telkens hierover een gesprek.

Onderwerpen per fysieke bijeenkomst (zie ook deze leeswijzer):

• Bijeenkomst 1: Huis van gebed (hoofdstuk 1) en herbouw Mijn huis (hoofdstuk 2)
    Wat is de missie van de Kerk en van onze parochie?
    En welke rol speelt mijn, ons leiderschap hierin? (een voorproefje op Hoofdstuk 7)
  • Bijeenkomst 2: Huis van pijn (hoofdstuk 3) en De rommel opruimen (hoofdstuk 4)
    Wat belemmert ons om te groeien naar een missionaire parochie?
    De pijn van een volkskerk en twee theologische belemmeringen.
  • Bijeenkomst 3: Het fundament leggen (hoofdstuk 5)
    Hoe ziet onze huidige parochiecultuur eruit, en hoe kan deze veranderen?
    De tien waarden voor een cultuurverandering in de parochie.
  • Bijeenkomst 4: Leider van het huis (hoofdstuk 7)
    Hoe kunnen wij in de komende tijd groeien in leiderschap en visie, en volgende stappen zetten?

Onderwerpen per online bijeenkomst (bekijk hier de 5 video's):

• Bijeenkomst 1: Onze identiteitscrisis
  • Bijeenkomst 2: Leiderschap en visie
  • Bijeenkomst 3: Vorm een leiderschapsteam
  • Bijeenkomst 4: Het belang van de cultuur
  • Bijeenkomst 5: De rol van de Heilige Geest

Deelname aan de leesgroepen is gratis.
Inschrijven (of meer informatie vragen) kan via onderstaand contactformulier.