Seminars

Parallel aan het interactieve hoofdprogramma in de grote zaal zullen er enkele seminars worden aangeboden.

Hoe bouw je een gezond (leiderschaps)team?
Paul Donders en Ina Ruiter (xpand)

Dit seminar is gericht op deelnemers die een leiderschapsteam of missionair team in de parochie willen vormen, of die misschien een ander team willen opbouwen - bijvoorbeeld een Alpha-team. Uit evaluaties van de vorige conferenties bleek dat deze vraag in heel wat parochies leeft. In dit seminar komt aan bod hoe je de juiste mensen vindt en wat belangrijke elementen zijn bij het leidinggeven vanuit een team. Ook zullen Paul en Ina bespreken hoe je een team ontwikkelt met een hoge mate van vertrouwen onder elkaar.

De drie sleutels van parochievernieuwing
Sprekers worden later bekendgemaakt

Dit seminar zal gaan over de basisprincipes van parochievernieuwing: de drie sleutels. Er is geen gedetailleerd stappenplan om onze parochies nieuw leven in te blazen, hoe graag we dat soms ook zouden willen. Toch kunnen we houvast vinden bij deze basisprincipes, die keer op keer en in talloze parochies wereldwijd hun waarde hebben bewezen. Er zal worden gesproken vanuit persoonlijke overtuiging en ervaring. Er zal ook gelegenheid zijn om vragen te stellen.

Dit seminar wordt aanbevolen voor diegenen die alleen zijn gekomen uit hun parochie of geloofsgemeenschap en/of voor diegenen die niet of nauwelijks bekend zijn met de waarden van de missionaire parochie.