Centrum voor Parochiespiritualiteit (CPS)

Het CPS wil parochies in heel Nederland ondersteunen om een (meer) vitale en missionaire parochie te worden. Dat doet het CPS onder andere door:

• pastorale beroepskrachten, bestuurders en parochianen bekend te maken met het gedachtegoed van de boeken ‘Als God renoveert’ en ‘Rebuilt’ o.a. door lezingen, bijeenkomsten, webinars, gesprekken, artikelen en het ontwikkelen van Leeswijzers bij beide boeken. Een lezing over de hoofdlijnen van de missionaire parochie is aan te vragen bij het CPS (fysiek en online). Dit kan bijvoorbeeld een goede start zijn als u het boek in de parochie wilt gaan lezen.

• ontmoetingsdagen te organiseren voor parochies (2 keer per jaar), die al eerste stappen aan het zetten zijn op weg naar een (meer) missionaire parochie.

• supervisie voor pastoraal werkenden aan te bieden of met u op zoek te gaan naar een passende supervisor. Supervisie is een vorm van coaching waarbij de persoon reflecteert op zijn of haar werkervaringen. Dit kan individueel of in groepsverband.

• geregeld bezinningsdagen en een preektraining aan te bieden voor pastoraal werkenden om hen te ondersteunen in hun roeping en werk.

• mee te werken aan uitgaven vanuit de Missionaire Parochie, meestal in samenwerking met uitgeverij Adveniat.

Meer informatie over het actuele aanbod vindt u op parochiespiritualiteit.org of vraagt u aan door te mailen naar cps.nijmegen@kloosterbrakkenstein.nl.