Bisschop Liesen te gast in podcast-serie ‘De kansen voor de Kerk’

Vanwege het 25-jarig bestaan, houdt Alpha Nederland een podcast-serie over de vraag wat kansen voor de Kerk zijn. In de serie gaat Arnoud Drop, directeur van Alpha, op zoek naar antwoorden bij verschillende kerkleiders en experts op het vlak van kerk en missie. In de laatst uitgekomen editie komt bisschop Liesen aan het woord. In een openhartig en persoonlijk gesprek vertelt hij over zijn weg naar het bisschopsambt, de Kerk in deze tijd en waarom hij hoopvol is.

In andere delen gaat Drop in gesprek met de oprichters en oud-directeuren van Alpha Nederland: Jan Maarten Goedhart en Jan Bakker. Ze blikken terug op de impact die de cursussen, zoals Alpha en de Marriage Course, de afgelopen 25 jaar op de kerk in Nederland hebben gehad. Hoe stond de kerk er destijds voor en wat kunnen we daar nu van leren? Welke kansen uit het verleden kunnen we benutten in de toekomst?

Alpha Nederland wil samen met de lokale kerk iedereen een ontmoeting met Jezus geven. Samen met honderden kerken en groepen verwelkomt Alpha Nederland jaarlijks ruim 15.000 mensen op haar cursussen.