Terugkijktip: Het KRO-NCRV Geloofsgesprek met Harm Ruiter

Op zondag 13 augustus 2023, midden in de zomervakantie, zond KRO-NCRV Het Geloofsgesprek uit met Harm Ruiter, coördinator binnen het Ecosysteem Missionaire Parochie en projectleider van de gelijknamige conferenties. Programmamaker Leo Fijen sprak met hem op de vooravond van de mini-conferentie Missionaire Parochie, die in maart 2023 in Veenendaal plaatsvond.

In het gesprek deelt Harm over de essentie van de missionaire parochie, over zijn eigen interne bevlogenheid en zijn hoop voor de Kerk in Nederland: "Ik ben hoopvol omdat ik zie dat mensen Jezus willen volgen. (...) Maar ten diepste ben ik hoopvol omdat God ons niet in de steek laat. God weet altijd een manier te vinden om ons te raken. Ten diepste hangt het niet van mij af."

Het gesprek wordt afgewisseld met enkele fragmenten van de muziekgroep (onder leiding van UPrayse!) die de mini-conferentie opluisterde. Laat u bemoedigen en kijk dit Geloofsgesprek terug via onderstaande link.