Save the date: zaterdag 6 april 2024

Op 25 maart jl. werd in Veenendaal de mini-conferentie Missionaire Parochie gehouden. In tegenstelling tot wat de naam misschien deed vermoeden, was het een bruisende, drukbezochte dag waar meer dan 700 katholieken uit het hele land bijeen waren. Uit de vele reacties bleek dat mensen bemoedigd huiswaarts gingen, met een hernieuwd verlangen om in de parochie aan de slag te gaan. Vele enthousiaste aanwezigen namen afscheid met een hoopvol: “Tot volgend jaar!

Impuls
“Dit jaar ben ik met een nieuwe groep parochianen naar Veenendaal geweest. De ervaring die zij daar hebben opgedaan, kunnen wij hen als Pastoraal Team niet in de eigen parochie geven,” aldus pr. Kees van Vliet, “Het is daarom van belang dat parochies ieder jaar proberen ook nieuwe (!) vrijwilligers uit te nodigen voor deelname aan een landelijke impulsdag. Met het oog op uitbreiding en verdieping van het Project Missionaire Parochie is dat eigenlijk onmisbaar.”

Deze woorden uit de evaluatie gaven uitdrukking aan het gevoel dat bij velen leeft. Dit heeft de organisatie en partners in het Ecosysteem Missionaire Parochie gesterkt in het voornemen een vervolg te geven aan de succesvolle conferenties van de afgelopen jaren – om zo deze waardevolle impuls te blijven geven aan de vele parochies die (eerste) stappen zetten op weg naar een missionaire gemeenschap.

Save the date!
In 2024 zal de conferentie Missionaire Parochie worden georganiseerd op zaterdag 6 april – de zaterdag na Pasen – opnieuw in De Basiliek in Veenendaal.

We moedigen u van harte aan deze datum vast in uw agenda te zetten en uw medeparochianen uit te nodigen hetzelfde te doen, zodat de conferentie ook volgend jaar een impuls voor uw parochie kan betekenen!

Meer informatie over programma en aanmelding volgt via deze website en onze nieuwsbrief zodra deze beschikbaar is!

Foto: Ramon Mangold;
Tekst: Annemarie Wijns