"We moeten terugkeren naar wat Jezus 2000 jaar geleden van ons vroeg: niet slechts gelovigen of ‘praktiserende katholieken’ maken, maar leerlingen maken."

~fr. James Mallon

Rome wil evangeliserende parochies

Op 29 juni publiceerde de Congregatie voor de Clerus een instructie ‘De pastorale bekering van de parochiegemeenschap ten dienste van de evangelisatie van de Kerk.’ Kortom een document over de parochie en evangelisatie. Het document is geschreven voor de Wereldkerk.

Met het oog op de Missiemaand publiceerden Alpha Nederland en het Katholiek Alpha Centrum op 15 oktober hierover een persbericht. Daarin worden belangrijke punten uit dit document onder de aandacht gebracht, die juist voor de Nederlandse en Vlaamse parochies interessant zijn.

Naar aanleiding van deze Missiezondag (zondag a.s.) zegt de paus: “Ik moedig iedereen aan om samen met de Pauselijke Missiewerken mee te werken aan onze gemeenschappelijke missie: het Evangelie verkondigen en de Kerk wereldwijd steunen.”

Vanuit de Missionaire Parochie willen we hier vanzelfsprekend graag aandacht aan besteden! Hiertoe organiseren we o.a. 2 webinars.
Via onderstaande link kan u het persbericht downloaden.

Klik hier on het persbericht te downloaden

Abonneer u op de nieuwsbrief

Wie zich abonneert op de nieuwsbrief ontvangt een e-mail als er belangrijk nieuws is m.b.t. de Missionaire Parochie en blijft op de hoogte van activiteiten die wij organiseren. U kunt zich op elk moment gemakkelijk uitschrijven.

Blijf op de hoogte van onze laatste nieuwtjes!