KIJK TERUG: Webinar "Hoe kun je leiden als je niet de leiding hebt?"

“Maar wat als mijn parochie niet missionair is?” Dit is de vraag van veel parochianen die hun parochie graag tot leven zouden zien komen. Als de parochiepriester niet actief voorop gaat in het proces van verandering, zijn de vruchten vaak beperkt en de parochianen soms moedeloos. Maar zo hoeft het niet te zijn!

Divine Renovation organiseerde een webinar waarin dieper op dit belangrijke thema werd ingegaan. Fr. Gary Buckby (parochiepriester in Birmingham, UK) en Maria Heath (Hoofd Missie van het bisdom Northampton) spraken met Matt Regitz en Hannah Vaughan-Spruce van Divine Renovation over de manieren waarop je in je parochie invloed kunt hebben, leiding kunt geven, biddend en dienend vruchtbaar kunt zijn – ook als je parochie nog niet op de missionaire weg is. Hun ervaringen zullen voor velen herkenbaar zijn, en hun tips zijn bemoedigend en inspirerend voor mensen die de verhalen herkennen.

"Leading when you're not in charge... Shouldn't that be all of us? Ultimately, the Lord is in charge and He has given us a charge."

Uitzending gemist?

Het webinar is nog terug te kijken via het YouTube-kanaal van Divine Renvation, u vindt de opname hier: